BESTELLING & LEVERING

Informatie over de bestelling

Een e-mail met een orderbevestiging wordt verstuurd naar het e-mailadres dat bij het afronden van de bestelling is opgegeven. Als je je orderbevestiging niet hebt ontvangen, controleer dan je spamfolder. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat je de orderbevestiging ontvangt.


Als je je spam-mail hebt gecontroleerd en 24 uur hebt gewacht en nog steeds de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, raden we je aan om contact met ons op te nemen via de chatknop in de rechterbenedenhoek, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken.


Als een bestelling succesvol is geplaatst en verwerkt, moet je een automatische orderbevestiging per e-mail hebben ontvangen. Als je geen orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen, begin dan met het controleren van je spam inbox. Vanwege de hoge volumes is het mogelijk dat je je orderbevestiging niet direct ontvangt. Het kan tot 24 uur duren voordat je je e-mail ontvangt.


Als je je spam-mail hebt gecontroleerd en 24 uur hebt gewacht en nog steeds de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, raden we je aan om contact met ons op te nemen via de chatknop in de rechterbenedenhoek, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken.


Sorry voor het ongemak! Als je slechts een deel van je bestelling hebt ontvangen, vergelijk dan eerst de producten die je hebt ontvangen met de exemplaren die op de orderbevestiging staan.


Als je niet alle producten hebt ontvangen of de verkeerde producten hebt ontvangen, neem dan contact met ons op om ons te laten weten welke producten ontbreken door op de chatknop in de rechterbenedenhoek te klikken.


Aanpassen en annuleren

Wij weten dat je je producten snel nodig heeft! Zodra je de bestelling hebt geplaatst, zijn wij ermee bezig! Helaas betekent dit dat we geen annuleringen kunnen doen, omdat de bestelling al in het magazijn in behandeling is (meestal binnen enkele seconden).


Als er iets mis is gegaan met je bestelling, is het natuurlijk mogelijk om je bestelling terug te sturen naar ons. Meer informatie over de retourprocedure vind je hier: Hoe retourneer ik mijn bestelling?


Wij weten dat je je producten snel nodig heeft! Zodra je de bestelling hebt geplaatst, zijn wij ermee bezig! Helaas betekent dit dat we geen aanpassingen kunnen maken, omdat de bestelling al in het magazijn in behandeling is (meestal binnen enkele seconden).


Als er iets mis is gegaan met je bestelling, is het natuurlijk mogelijk om je bestelling terug te sturen naar ons. Meer informatie over de retourprocedure vind je hier: Hoe retourneer ik mijn bestelling?

We weten dat je je bestelde items snel wilt ontvangen: daarom wordt je order na het plaatsen meestal direct verwerkt. Helaas is het dan niet mogelijk om het afleveradres van je bestelling te wijzigen.


De bestelling wordt geleverd op het door jou opgegeven adres. Als het niet mogelijk is om deze op het opgegeven adres te bezorgen, wordt de bestelling hoogstwaarschijnlijk naar ons geretourneerd. Pas als we de retourzending hebben ontvangen, kunnen we je helpen met een terugbetaling. Houd er rekening mee dat er € 10 administratiekosten in rekening worden gebracht, als de retourzending het gevolg is van een onjuist vermeld adres. Deze worden van de terugbetaling worden afgetrokken.


Leveringsmogelijkheden

Wij bieden de verzendmethoden met DHL en Budbee. Alle beschikbare verzendmethoden worden weergegeven als u uw adres en postcode invoert in het gedeelte "Leveringsopties" van het bestelproces.

Aangezien de meeste van onze producten via e-commerce worden verkocht, dragen wij als bedrijf een enorme verantwoordelijkheid om koolstofarme leveringsoplossingen te bieden.


Daarom werken we er voortdurend aan om de last-mile leveringen efficiënt te verbeteren. We werken samen met enkele van de beste dienstverleners in tal van geografische gebieden die ons helpen de operationele efficiëntie van onze binnenlandse pakketbezorging te verbeteren. Samen pakken we onze duurzaamheidsdoelstellingen aan door zendingen naar plaatsen in de buurt te consolideren en verzendwijzen te kiezen die de negatieve impact op de planeet tot een minimum beperken.


In Denemarken, Duitsland, Nederland en Zweden werken we samen met koeriersdiensten die fossielvrije leveringsoplossingen aanbieden en:

  • Voortdurend hun koolstofuitstoot compenseren
  • Elektrische voertuigen of bestelwagens op alternatieve brandstoffen gebruiken voor leveringen over langere afstanden in het land.
  • Pakketten te voet of per e-bike vervoeren

Vanaf 1 januari 2023 bieden we ook een klimaatgecompenseerde bezorgmethode aan, naar de volgende markten, wanneer de klant kiest voor de postservice van Deutsche Post:


Oostenrijk, Australië, België, Canada, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Hong Kong, Italië, Polen, Saoedi-Arabië, Singapore, Verenigde Arabische Emiraten.


Ja, wij verzenden wereldwijd met uitzondering van de landen waar wij helaas niet naartoe kunnen verzenden:


  • Rusland

Om verzendingsalternatieven en de geschatte levertijd voor een bepaald land te vinden, vul je bij het afronden van je bestelling gewoon je adres en postcode in onder de rubriek "Leveringsinformatie".


Nee, we bieden dit verzendingsalternatief op dit moment niet aan.

Verzendinformatie

Zodra jouw pakket ons magazijn heeft verlaten, ontvang je een e-mail met een verzendbevestiging. Afhankelijk van het verzendalternatief dat je hebt geselecteerd, wordt het pakket afgeleverd op je thuisadres of bij je dichtstbijzijnde afhaalpunt.


In de bevestigingsmail vind je alle relevante informatie over jouw pakket en hoe je het kunt volgen.


Zodra je pakket ons magazijn heeft verlaten, ontvang je een e-mail met verzendinformatie. Afhankelijk van het gekozen verzendmiddel wordt het pakket bij je thuis of bij je dichtstbijzijnde afhaalpunt afgeleverd. Hou er rekening mee dat de postdienst ervoor kan kiezen om het pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt af te leveren. In de bevestigingsmail vind je alle relevante informatie over je pakket en hoe je het kan volgen. Als je binnen 24 uur na je aankoop geen bevestigingsmail hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste e-mail en neem contact op met onze klantenservice als je deze niet hebt ontvangen.


Tracking

Het tracking-nummer is vereist bij het volgen van je pakket, het kan worden gevonden in de verzendinformatie e-mail. Hou er rekening mee dat pakketten die met Deutsche Post worden verzonden, moeten worden geregistreerd bij het logistieke centrum in Frankfurt voordat verdere trackinginformatie kan worden verstrekt, wat meestal 2 tot 3 dagen in beslag neemt. Dit betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken als er de eerste dagen na verzending van je bestelling geen informatie wordt getoond.



IDEAL Tracking

[url data-url=https://packet.deutschepost.com/webapp/public/packet_traceit.xhtml]Deutsche Post

[/url]

DHL

[url data-url=https://www.royalmail.com/track-your-item]Royal Mail

[/url]

UPSUSPS

Als het meer dan 14 dagen geleden is sinds je je bestelling hebt geplaatst en je deze nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken.


Ons doel is altijd om je bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen.


De geschatte levertijd is afhankelijk van het land en het gekozen verzendmiddel. Om verzendingsalternatieven en de geschatte levertijd voor een bepaald land te vinden, vul je bij het afronden van je bestelling gewoon je adres en postcode in onder de rubriek "Leveringsinformatie".


Hou er rekening mee dat de geschatte levertijd een schatting is en dat de tijd kan variëren afhankelijk van externe factoren die IDEAL OF SWEDEN en haar verzendpartner niet kunnen controleren. Deze factoren kunnen onder meer, maar zijn niet beperkt tot, extreme weersomstandigheden, technische fouten, vertragingen bij de douane, etc. omvatten.


Hou er rekening mee dat de levertijden tijdens promoties langer kunnen zijn dan normaal. Pakketten worden normaal gesproken niet vervoerd tijdens het weekend en lokale feestdagen.


Pakketten die met Deutsche Post DHL worden verzonden, moeten worden geregistreerd bij het logistieke centrum in Frankfurt voordat verdere traceerinformatie kan worden verstrekt. Dit betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken als er de eerste dagen na verzending van je bestelling geen informatie wordt getoond.


Sorry dat je het verkeerde product hebt ontvangen!


Check eerst je orderbevestiging om te zien wat je hebt besteld. Heb je niet ontvangen wat er op de oorspronkelijke orderbevestiging staat? Als je het bestelde product niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken, en we zullen er alles aan doen om onze fout te corrigeren.


Heb je in plaats daarvan per ongeluk het verkeerde product besteld? Dan kun je het product natuurlijk ruilen door je bestelling te retourneren en voor het gewenste item een nieuwe bestelling te plaatsen op de site! Lees hier meer over hoe je een bestelling kunt retourneren.


Heb je een beschadigd/defect product ontvangen? Onze oprechte excuses daarvoor!


Neem s.v.p. contact met ons op via dit formulier, dan helpen we je zo snel mogelijk verder.


Benodigde gegevens:


• Ordernummer

• Foto/video van het beschadigde/defecte product


Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor.


Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd. Het pakket wordt dan door ons geregistreerd als 'niet-opgehaald': hiertoe zullen we vervolgens € 10 administratiekosten in rekening brengen. Het resterende orderbedrag wordt aan je terugbetaald - op dezelfde manier zoals je de besteling oorspronkelijk hebt betaald.


Wanneer je spijt hebt van je bestelling en je de order wilt herroepen, dien je het pakket op te halen en vervolgens naar ons te retourneren. Op deze manier wordt het niet geregistreerd als een 'niet-opgehaald' pakket!


Op dit moment hebben we onze magazijnen in Zweden en Nederland. Om een zo snel mogelijke levering te garanderen, verzenden wij je pakje vanuit een van onze magazijnen bij jou in de buurt.

Artikelen die binnen de EU worden verzonden, worden verzonden naar een DDP (Delivery Duty Paid) basis, wat betekent dat alle relevante invoerheffingen en -rechten in de uiteindelijke aankoopprijs zijn inbegrepen.


Niet-EU-landen kunnen worden onderworpen aan BTW en douanerechten zodra het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Jij bent verantwoordelijk voor de betaling van dergelijke invoerrechten en belastingen.


IDEAL OF SWEDEN is niet verantwoordelijk voor eventuele veranderingen in de valutawaarde of omrekeningskoersen die je bank of creditcardmaatschappij kan gebruiken bij het in rekening brengen van kosten in de valuta van je land.


Als je nog vragen hebt over BTW en klantenrechten, neem dan contact op met je lokale douanekantoor voor meer informatie.