RETOUR & TERUGBETALING

Retourneren & Ruilen

Je hebt het recht om - binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling - één of meerdere producten te retourneren voor een terugbetaling.


Om je retour te kunnen goedkeuren moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

  • Het product verkeert in dezelfde staat als toen het werd ontvangen.
  • Het product zit in de originele verpakking met intacte labels en beschermende stickers.
  • Gelieve op te merken dat plastic hoesjes met een barcode onderdeel uitmaken van de originele verpakking.
  • Het product is niet speciaal op maat gemaakt en/of middels een monogram gepersonaliseerd.
  • Het product is geen hygiëneproduct dat om gezondheids- of hygiëneredenen niet kan worden teruggezonden (bv. gezichtsmaskers)

Let ook op:

  • Producten die op onze website zijn gekocht kunnen niet worden geruild / geretourneerd in onze winkels.
  • Jij als klant betaalt de retourkosten. Denk eraan om altijd uw retourbon van uw postagent te bewaren totdat we contact met u hebben opgenomen over uw retourzending.
  • We accepteren geen retours voor Gift Cards/cadeaubonnen.

Ruilen

Als je een product wilt ruilen, retourneer je het niet-gewenste product voor een terugbetaling en plaats je vervolgens voor het gewenste item een nieuwe bestelling op onze website.


Terugbetaling bij acties en/of aanbiedingen

Als je een terugbetaling wilt ontvangen, hou er dan rekening mee dat we de betaalde prijs zullen terugbetalen. Als je een actie-/aanbiedingsprijs hebt betaald, wordt logischerwijs de gereduceerde prijs terugbetaald. Als je tijdens een campagne hebt gewinkeld, behouden wij ons het recht voor om je de aanbieding/korting te weigeren als je bestelling na terugkomst niet meer voldoet aan de voorwaarden om deel te nemen aan de aanbieding/korting.


Bijvoorbeeld: Heb je bij je bestelling een kortingscode gebruikt waarbij gold dat je voor een minimum orderbedrag moet bestellen? En komt het bedrag na het retourneren van je artikelen onder dit minimum orderbedrag uit? Dan behouden we ons het recht voor om de bijbehorende kortingscode van je order te verwijderen.


Indien je een terugbetaling wilt ontvangen voor een pakketdeal (bijv. 3 halen = 2 betalen), dan dient je de volledige bestelling te retourneren.


Het recht op terugzending of omruiling geldt niet voor producten die zijn geproduceerd met speciale eisen van de klant of die duidelijk zijn afgestemd op de persoonlijke wensen van de klant (bijv. producten met een aangepaste variant of bedrukking, zoals gepersonaliseerde monogrammen).


Dit maatwerkproduct wordt op individueel verzoek van de klant geproduceerd en kan niet worden geruild of geretourneerd.


Het is mogelijk om meerdere bestellingen in hetzelfde pakket te retourneren.

Om je terugbetaling correct te laten verlopen, moet je:


  • Een retour registreren op alle bestellingen die je wilt retourneren

Lees hier meer over hoe je een retourzending registreert


  • Zorg ervoor dat je je bestellingen scheidt, zodat duidelijk is welke producten bij welke bestelling horen

  • Alle ontvangstbewijzen bij je retourzending voegen

Bij elke aangemelde retourzending ontvang je per e-mail een retourbon. Dit ontvangstbewijs bevat een streepjescode waarmee wij de retour aan de juiste bestelling kunnen koppelen.


  • Als je kiest voor onze retourbon, denk er dan aan dat je die optie alleen kiest bij een van de aangemelde retourzendingen

Als je kiest voor onze retourbon, worden de retourkosten automatisch in mindering gebracht op de terugbetaling. Kies je voor onze retourbon op alle bestellingen, dan worden deze kosten op alle bestellingen in mindering gebracht.


Retour- & inruilproces

Voordat je je bestelling retourneert, moet je eerst ons retourbeleid lezen, dat vind je hier.


Registreer je retourzending

Om producten uit je bestelling te retourneren, registreer je je retourzending via ons retourportaal en volg je daar de instructies. Wanneer je je retourzending registreert, ontvang je informatie over hoe en waar je je retourzending naartoe kan sturen. Registreer hier je retourzending.


Retouretiket

Bij het aanmelden van je retourzending kan je kiezen of je de retourzending zelf wilt regelen of een retouretiket van IDEAL OF SWEDEN wilt kopen.


Als je ervoor kiest om een retourlabel van ons te kopen, wordt er na het aanmelden van de retourzending een pdf-bestand met een retourbon naar je e-mail gestuurd. Je plakt de retourbon aan de buitenkant van het pakket. Verwijder de vorige verzendbon uit het pakket of plak de retourbon erop om problemen te voorkomen. De kosten van de retourzending (€7,90) worden dan van je terugbetaling afgetrokken.


Ruilen

Als je een product wilt ruilen, volg dan hetzelfde proces als hierboven en plaats een nieuwe bestelling voor het gewenste product.


Je hebt het recht om je Mystery Box binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, op voorwaarde dat deze voldoet aan onze retourvoorwaarden. Om de retour te verwerken, neem contact op met onze klantenservice door op het chat-pictogram rechtsonder te klikken, en wij helpen je verder.


Als je ook andere producten hebt gekocht naast de Mystery Box die je wilt retourneren, volg dan onze gebruikelijke retourinstructies hier.


Wij nemen contact met je op via e-mail zodra wij je retourzending in behandeling nemen. Houd ook je ongewenste post in de gaten. Afhankelijk van het land van verzending en de postdienst, duurt het meestal 7-14 dagen om je retourzending te ontvangen en te behandelen.


Als je binnen 3 weken niets van ons hebt vernomen, neem dan contact met ons op door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken.


Voor facturen met Klarna raden wij je aan om je factuur te pauzeren totdat wij jouw retourzending hebben afgehandeld, om aanmaningskosten te vermijden. Je kan dit zelf doen in de Klarna-applicatie of contact met hen opnemen zodat zij je kunnen helpen. Je kan ze bereiken via chat en e-mail hier:


[url data-url=https://www.klarna.com/international/customer-service/]KLARNA

[/url]


Als het niet mogelijk is om de factuur te pauzeren, betaal dan de factuur en wij zullen je terugbetalen zodra we jouw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd.


Wanneer je je retourzending registreert, let dan op de volgende zaken:


  • Je hebt hetzelfde e-mailadres opgegeven dat je opgaf ten tijde van je aankoop
  • Je hebt enkel getallen opgegeven in het bestellingsnummer
  • Je bent verkiesbaar voor een retour en je vervult onze retourcriteria

[url data-url=/faq/retour-terugbetaling/welke-voorwaarden-gelden-er-voor-een-retour data-post-id=174682]Je kan hier meer te weten komen over ons retourbeleid.

[/url]


Als je nog steeds je retourzending niet kunt registreren, neem dan contact met ons op voor verdere hulp door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken.


Geen probleem! Als je je hebt bedacht - en je één/meerdere te retourneren producten toch wilt houden - dan hoef je niks te doen! Je hoeft hierover ook geen contact met ons op te nemen.

Terugbetalingen

Het spijt ons te horen dat je vermoedt dat het terugbetaalde bedrag onjuist is.

Hopelijk kunnen onderstaande redenen je vraag beantwoorden:


Retourkosten

Wij brengen de kosten van het retourlabel in mindering op het restitutiebedrag indien jij bij ons een retourlabel heeft gekocht.


Behandelingskosten

Als je bestelling om een van de onderstaande redenen is geretourneerd, brengen wij €10 administratiekosten in rekening. Deze kosten zijn inclusief kosten voor verzending, retourzending, administratie en afhandeling. De kosten worden in mindering gebracht op het restitutiebedrag.


  • Verkeerd adres opgegeven bij aankoop
  • Niet ophalen van het pakket bij het postkantoor binnen de gestelde termijn
  • Het pakket werd geweigerd bij de levering

Informatie over de behandelingskosten vind jij hier.


Heb je toch een onjuiste terugbetaling ontvangen?


Neem contact met ons op door op de chatknop in de rechterbenedenhoek te klikken, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken.


Je ontvangt een automatische e-mail wanneer je retourzending is behandeld en goedgekeurd. Als je binnen 3 weken niets van ons hebt vernomen over je retour, neem dan contact met ons op door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken.


Nadat wij de retourzending hebben goedgekeurd, duurt het over het algemeen 1-5 werkdagen voordat het geld op je rekening wordt teruggestort. Het geld wordt automatisch teruggestort op de rekening die voor de betaling is gebruikt. Als je met een giftcard hebt betaald, wordt het geld teruggestort op de giftcard.


Als je een terugbetaling wilt ontvangen, hou er dan rekening mee dat we de betaalde prijs zullen terugbetalen. Als je een actie-/aanbiedingsprijs hebt betaald, wordt logischerwijs de gereduceerde prijs terugbetaald. Als je tijdens een campagne hebt gewinkeld, behouden wij ons het recht voor om je de aanbieding/korting te weigeren als je bestelling na terugkomst niet meer voldoet aan de voorwaarden om deel te nemen aan de aanbieding/korting.


Bijvoorbeeld: Heb je bij je bestelling een kortingscode gebruikt waarbij gold dat je voor een minimum orderbedrag moet bestellen? En komt het bedrag na het retourneren van je artikelen onder dit minimum orderbedrag uit? Dan behouden we ons het recht voor om de bijbehorende kortingscode van je order te verwijderen.


Indien je een terugbetaling wilt ontvangen voor een pakketdeal (bijv. 3 halen = 2 betalen), dan dient je de volledige bestelling te retourneren.


Wij passen onze prijzen aan in relatie tot trends, voorraadstatus en vraag van onze klanten. Prijsaanpassingen of promoties rechtvaardigen geen terugbetaling van het prijsverschil.